valvotut yöt toukokuun

valvotut yöt toukokuun

keskiviikko 22. helmikuuta 2017

rakasta minua lokakuussa

Rakasta minua silloin, kun lokakuun kylmä aurinko on liian valkoinen sulattamaan öiset jääkukat silmissäsi, rakasta minua aamuina jolloin pimeys karisee harteiltasi vasta myöhäisen teekupillisesi jälkeen, rakasta minua kotimatkallasi kun on jo hämärää ja kaupungin teollinen loiste on ainoa valo sydämessäsi,
rakasta minua iltoina kun
kesän kosteus on
muistoina hiuksissani, hiuksissasi.

Minä rakastan sinua silloin, kun aurinko laskee jo paljon ennen iltaa ja jättää ihmiset nukkuen valvomaan maailmaansa, minä rakastan sinua silloin kun maa on niin jäässä että routa kasvaa kengänpohjien läpi hiuksiin asti ja tekee minut kylmäksi (sinä olet lämmin kuin nuoret tähdet), rakastan minä sinua silloin kun päivien harteillemme laskema massa mitataan sadoissa kiloissa ja me vain vaivoin saamme selkämme suoristettua, minä rakastan sinua silloin kun hiljaiset laulut joita laulamme ovat aina mollissa,
minä rakastan sinua päivinä jolloin
kevään valo on

piilossa silmissäsi, silmissäni.


Kirjoitin sinusta jo vuosia sitten
emmekä olleet vielä sanoneet toisillemme
sanaakaan.

Onneksi asia on korjattu jo kauan sitten ja pian on kevät.
Kiitos kun olet se
minulle
(myös talvikuukausina).

2 kommenttia :