valvotut yöt toukokuun

valvotut yöt toukokuun

tiistai 16. heinäkuuta 2013

all my bags are packed, I'm ready to go


En vaan voi uskoa tätä. Tänään on heinäkuun kuudestoista. Tänään on kuudestoista heinäkuuta. Tänään on ihan todella 16.7.2013 ja minä olen lähdössä huomenna Brightoniin ja herään kello viisi reikä reikä. En voi uskoa tätä.

Kuten huomannette, olen hieman hermostunut ja hieman innoissani ja hieman kaikkea, mutta silti jokin on ongelmana. Jännittää se, että osaanko puhua ihmisille ollenkaan, jos osaan niin puhunko sittenkin sellaista junttimaista kapulakieltä ja sitten sekin mietityttää, että tuntuuko kahden viikon reissu ihan pätkältä. Valtaosa kielimatkalaisista on vissiin kohteessaan sen kolme viikkoa, ja me joudutaan tyytymään vain kahteen. Okei, olen totta kai tyytyväinen, kun yleensäkään edes päätään sinne, ja nyt kun olen kuitenkin hieman lueskellut foorumeilta kokemuksia, niin ovat jotkut muutkin olleet "vain" kaksi viikkoa kielimatkalla. Odotan kuitenkin ihan järjettömän innoissani.

Hei niin muuten, en olekaan tainnut ilmoittaa teille sellaista ilouutista ollenkaan, kuin että minä todellakin olen nyt saanut ihan upouuden tukan! Värjyytin hiukset ruskeiksi Joensuun Iso Myyn Top Studiossa, ja todellakin olen tyytyväinen. Otin kevytvärin, mutta luulen että tämäkin kestää ihan riittävästi päässä. Aluksi kyllä oli aika weird olo, aina kun katsoin peiliin niin olin vähän että oho, ai tällaiselta näytänkin nyt, mutta kyllä siihen alkoi nopeasti tottumaan. Alun jälkeen olin kriisissä ja mietin, että oliko tämä nyt vähän vikajuttu tämä tukan värjääminen, mutta ensimmäisen pesun jälkeen tukka alkoi näyttämään enemmän omalta, kun se taas kääntyili ja vääntyili normaalisti. Tukka oli kampaajalta tullessa suorempi kuin tavallisesti, enkä siis tykkää suorasta tukasta itselläni. En vaan näytä normaalilta silloin! Ja tietty väri jotenkin pehmeni pesun jälkeen eikä ollut ihan niin tuju kuin alkuun. Mutta no, olen löytänyt itseni uudestaan tämän tummemman tukan myötä, koska olen nyt ihan real-brune enkä mikään wnb-brune, ja no, olen aina ollut mieleltäni brune. Sielullisesti tummahiuksinen. Story of my life.

Pahoittelen huonoa kuvanlaatua!

 Alla sitten välttämättömiä pakkauskuvia ja kaikkea sellaista. Ostin "kouluvihkoksi" Brightonia varten tuollaisen söpön Muumi-vihkon, ajattelin, että ne ulkomaalaiset varmaan yhdistää muumit Suomeen niin voin sitten olla silleen että "hey dudes, I have a Moomiin notebook!". Ja sanakirjasta en luovu, tosin jouduttiin ostamaan minulle sellainenkin uusi koska kaikki vanhat oli sellaisia, että niistä puuttui sivuja tai kannet. Yksi kirja oli ihan okei kunnossa, ja Mari (sisko siis, en tiedä olenko maininnut nimeltä aiemmin) ottikin sen mukaansa.




Matkakirja, johon kirjoitan matkakertomuksia (jos jaksan) ja ennen reissua kokoan listan mukaan lähtevistä jutuista.

Passi, hammasharja ja rokote.fi ja lentoliput. Muistan rokote.fi:n mainoksen aina!
Se olisi sitten heippodei tältä erää, luultavasti en tämän blogin puolelle hirveänä päivittele kuulumisia, sillä aloitin kirjoittamaan ihan uuden uutukaista kielimatkablogia (klik klik!), jonne kirjoittelen reissun päältä, jos mahdollista. Vielä alla pakollinen matkabiisi, jota popitan napit korvissa ja nupit kaakossa.



Ei ole matkaa ilman John Denverin Leaving on a jetplanea.

+ sitten vielä yksi matkabiisi, jota varmaan lauleskelen sitten lentokentällä.



See ya!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti