valvotut yöt toukokuun

valvotut yöt toukokuun

torstai 1. toukokuuta 2014

toukokuu vihdoin

Illan viileydessä
kumarrun ylle haalean valon
jossa pitsiksi on piirretty päivät, tunnit
mataen kulkeneet minuutit hiljaa
ja siinä on rauha joka sykkii
hiljaisena aurinkoradallaan,
koskemattomuutensa menettäneenä
sillä iltojen rauha on jo hieman käytettyä.




tänään on toukokuun ensimmäinen päivä tänään on ensimmäinen toukokuuta

Elämä alkaa aurinkoisista aamuista jolloin ei ole mitään muuta kuin valoa, aamuista jolloin ei ole mihinkään kiire. Minulla on ollut paljon kiireettömiä aamuja kiireen keskellä, olen tehnyt paljon kaikkea pakollista (koulutehtäviä, mutta eniten ehkä olen lukenut kokeisiin). Raajoissa on ollut paljon yhteen työnnettyä energiaa, sillä en ole päässyt tanssimaan niin usein - keväällä on ollut paljon tuntimuutoksia ja minulla on jo niin ikävä jazzin koreografiaa. Nyt on toukokuu ja viimeinen kuukausi peruskoulua, luokkaretkikin jo aivan pian ja kesä, kesä ikkunoissa ja huoneissa niin etten saa öisin unta.

Voi kuinka toivonkaan pääseväni kaupunkiin asumaan kesäksi, voin kyllä tulla tänne takaisin jos minulla ei ole töitä, mutta voi kuinka toivonkaan, että minulla olisi! Mistään en tosin kirjeitä ole saanut ja voi hyvin olla, etten saakaan. En pysty maleksimaan täällä koko kesää, täällä peltojen keskellä ilma on liian kuumaa helteellä hengitettäväksi ja sade on painavampaa kuin metallikuulat. Jos en saa töitä, menen kaupunkiin, toivottavasti remontti saadaan siihen mennessä valmiiksi, tai muuten nukun retkipatjalla vielä ovettomassa huoneessani.

Olen nyt viime aikoina katsellut You Tubesta todella paljon ja massoittain brittiläisten (ja myös yhden Etelä-Afrikkalaisen) videobloggaajien videoita. Löydän koko ajan uusia ja rakastan aksenttia aina vain enemmän! En ymmärrä, miksen ole aiemmin katsellut heidän videoitaan, sillä nykyisin videoiden katselusta on tullut jo melkoinen harrastus. Olen nauttinut elämästäni ja brittiaksenteista!

Rakastakaa kevättä, rakastakaa valoisia aamuja ja valoisia iltoja, rakastakaa silmuja puissa ja rakastakaa aurinkoa. Minä ainakin teen niin.

(tukkani näyttää ohuelta ja otsa entistäkin korkeammalta, koska juurikasvuni on niin vaalea. blaah.)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti